Skip to main content

Posts

Showing posts from December, 2014

WELCOME 2015 :)

Asalamualaikum wbt, :)
Alhamdulillah dah 20 tahun Allah  pinjamkan nyawa dan jasad ni untuk menjadi khalifahnya dimuka bumi yang sementara ni,..
moga tahun baru yang menjelang menjadi titik perubahan ke arah menjadi seorang yang lebih baik dari segi zahir dan batin.. haa mcm nk sambut hari raya pulak hehe

subhanaAllah bila dok temenung sorang2 terpikir balik apa yang dah jadi sepanjang usia 20 tahun ni ya Allah macam-macam sangat kenangan yang kadang buat ceq sengeh sorang2, nagis mcm dalam drama, and macam2 lagi la...
apa pon ina nk ucapkan jutaan ribuan terima kasih dan bersyukur kepada Allah SWT telah hadirkan semua warna-warni kenangan yang ada sepanjang 20 tahun ini.

terima kasih juga untuk keluarga, sahabat, semua yang menjadi sebahagian dari hidup ni..

macam biasa setiap tahun baru je semua mula pegang pen and kertas kononnya nak tulis azam tahun baru... piraahhhhhh hahahaha yang lama pon x terlangsai lagi kankankan..

perubahan tu bukan berlaku dari tahun ke tahun saja, tapi d…

anak kecil buta yang hafal al-qur'an ALLAH....

anak kecil buta yang hafal al-qur'an ALLAH....

Allah... maafkan aku...

sungguh tiada zat yang kekal di dunia ini... semuanya akan berakhir dengan izinNYA... kita datang untuk pergi... pergi ke negeri yang abadi.. negeri dimana telah kita huni suatu ketika dahulu, sebelum mata melihat dunia... kini dengan izinNYA.. kita bertapak di dunia... yang dihidangkan dengan pelbagai nikmat yang mengoda.. dan terus-terusan iman kita diuji dengan godaannya...
tidak diterima pengakuan hamba yang mengatakan dirinya beriman tanpa membuktikannya... bangkitlah walaupun bertatih untuk mengapai cinta tertingginNYA.. dunia ini sudah tua dengan segala dosa dan noda.. beratnya dosa umat sudah berjuta tahun digalasnya...
terimalah kenyataan bahawa semuanya akan berakhir... mungkin kitalah umat yang akan merasa gegarnya kiamat,.. yang akan merasa huru-hara serangan bala tentera dajjal...
bagunlah saudaraku... bagun bersama membantu ku... sama-sama membimbing.. pegang erat tangan kita untuk mencari keredhaan Baginda SAW... mencari keredhaan azzawajjallah..
MUHAMMAD SAW belum per…

Temubual Dr Azizan Osman & Prof Dr Muhaya

ni apa yang ina belajar.. mengenai minda bawah sedar.. dan sebagainya :)

TIPS HIDUP LUAR BIASA- DR AZIZAN OSMAN

Mendidik Isteri Cara Rasulullah S.A.W

Suami sebagai pemimpin rumahtangga semestinya sentiasa kreatif dalam mendidik isteri. Allah SWT bekalkan kepada kaum lelaki kekuatan akal yang rasional, tidak terlalu emosional atau mudah didorong oleh perasaan. Lelaki tidak mudah tersinggung berbanding dengan wanita. Jika kekuatan akal ini dapat dimanfaatkan dengan sebaik-baiknya, ditambah pula dengan kesabaran serta kekuatan jasmani untuk mencari nafkah keluarga, seorang suami akan menjadi pelindung dan pendidik yang berwibawa.
Firman Allah SWT: “Lelaki adalah pemimpin (pembela dan pelindung) bagi wanita, kerana Tuhan telah melebihkan yang satu dari yang lainnya, dan kerana suami telah menafkahkan sebahagian daripada hartanya.” Kebahagiaan rumahtangga dapai diraih apabila suami dapat menggunakan kekuatan akalnya serta kesabaran dalam menghadapi kerenah dan ragam isteri. Secara mudah, bolehlah dikatakan lelaki adalah makhluk akal manakala wanita adalah makhluk rasa. Perasaan wanita terlalu mudah terusik dengan suasana dan keadaan sekel…