Skip to main content

Posts

Showing posts from January, 2014

asalamualaikum :)

hai semua! akak2.. ibu2.. anak2.. abang2.. :P

ok tersangat bosan sekarang ni! Alhamdulillah.. bersyukur sangat dengan berita yang baru ina dapat sebentar tadi.. harap ada rezeki ina kt sana nanti.. ya ALLAH kalau itu yg terbaik untuk ku permudahkan lah.. AMIN.. :)

sungguh janji Allah itu pasti.. "dan pohonlah pertolongan dengan SABAR & SOLAT"

so lepas kita iktiar.. kita solat dan bersabar menunngu pertolongan daripada Allah.. :) pasti ada sesuatu untuk kita.. dan jika apa yang kita rancang tidak seperti itu yang terjadi.. yakinlah.. bahawa Allah sedang merencana sesuatu yang lebih baik dari itu..

 sekarang ni ina sangatlah bosan duduk kat umah.. sementara kawan2 and even my adik pn korja daa.. haha.. ina dh apply kerja.. and masih menunggu :)

in sya Allah..

sedar x sedar.. dah nk masuk bulan dua dah kn? cepatnyaaa....

result pun dh x lama dh nak keluar.. kita doa sama2 ea tawan2.. in sya Allah.. usaha dah.. so masa untuk tawakal..

ina nak sangat masuk U.. ina nak sangat.…

AZAB BERZINA astaghfirullah !

takut -_-"         
renung2kan lah kawan2.
Si perempuan itu mengumpulkan nanah yang keluar daripada kemaluannya lalu diberikan kepada lelaki'...Naudzubillah!          ✿ Kisah di neraka..naudzubillah…✿          ( Luangkan masa utk membaca kawan2 sahabat2 sekalian…sekejap jerk..mOga mendapat ikhtibar dan manfaatnya..) >_<”          Saya berjumpa fenomena menakutkan hari itu. Takkan saya lupakan selama-lamanya. Ia amat menakutkan dan membuatkan saya trauma beberapa ketika. Terngiang-ngiang ungkapan hamba yang menyesali dosa,          “Alangkah, lebih baik sekiranya aku menjadi tanah.” Seorang lelaki berwajah buruk berkulit hitam merangkak-rangkak dengan penuh seksa di lembah kotor itu.          Bau hanyir menusuk ke hidung, dengan segera saya menutup hidung. Namun bau itu makin kuat. Lelaki buruk berwajah hitam legam, hingus meleleh di hidung meskipun sudah disapu berkali-kali, dan yang malangnya, ia telanjang bulat tanpa sebarang pakaian. Ah, ia amat menjelekkan. Bukan …

Kisah Pakcik Jual Laksa Beras ! :')

Suatu hari sedang saya membersihkan halaman, lalu seorang penjual laksa beras, menaiki motorsikal mengelilingi kampung. Oleh kerana matahari telah makin merendah selepas asar,saya pun berhenti rehat. Apabila nampak penjual laksa beras lalu, saya pun memanggil untuk merasa laksa berasnya. Baru kira-kira satu bulan saya dan keluarga berpindah ke kampung ini, bertugas sebagai inspektor menjaga parit dan saliran.

Saya melaung bertanya kepada isteri dan anak-anak, adakah mereka juga turut ingin makan laksa beras. Isteri dan anak-anak 4 orang juga inginkan laksa beras. Bermakna saya pesan 6 pinggan laksa beras. Dengan menggunakan ukuran mangkuk standardnya laksa dihidang dalam mangkuknya dahulu sebelum dituang ke pinggan yang pelanggan sediakan.

Zaman ini, kebanyakkan penjual laksa beras bermotorsikal tidak perlu bawa banyak mangkuk atau plastik bungkus. Cukup sebuah mangkuk yang dibawanya untuk jadi ukuran yang sama setiap pinggan yang dipesan pelanggan. Semua yang membeli …

PESAN IBU TENTANG AYAH:

Anakku…
Memang ayah tak mengandungmu..
Tapi,
Darahnya mengalir dlm darahmu. Darinya kau warisi namanya, dermawanan & kerendahan hati.

Memang ayah tak melahirkanmu...
Tapi,
Suaranya-lah yang pertama memperkenalkanmu tentang Allah Pencipta Alam Semesta

Memang ayah tak menyusuimu...
Tapi,
Dari keringatnyalah terhasil setiap suapan yang menjadi air susumu.

Ayah memang tak menjagaimu setiap saat...
Tapi,
Tahukah kau namamu tak pernah luput dalam doanya.

Tangisan ayah mungkin tak pernah kau dengar...
Kerana,
Dia ingin terlihat kuat agar kau tak ragu untuk berlindung di dlm pelokannya ketika merasa tak aman.

Pelukan ayahmu mungkin tak sehangat dan seerat ibu...
Kerana,
Khuatir kecintaannya tak sanggup melepaskanmu selamanya.

Ayah mu ingin kau kuatkan semangat agar ketika kami tiada kau sanggup menghadapi semuanya sendirian.

Ibu hanya ingin kau tahu...
Bahawa,
Cinta ayah kepadamu sama besarnya dengan cinta ibumu.

Anakku pada susuk dirinya juga terdapat syurga bagimu.
Maka,
Hormati dan…

"Cinta dalam Diam"

Mencintaimu dalam diamku adalah hal terindah. Karena aku tak ingin mengganggu iman dan ibadahmu.

Bukanlah kata-kata indah yang terucap, Melainkan lantunan do’a sebagai penyampai rinduku ini.

Bukanlah wajahmu yang rupawan, Melainkan akhlak dan imanmu yang menawan sehingga memikat hati ini.

Disaat orang lain memadu kasih dan mengumbar kata-kata cinta kepada orang yang belum tepat.
Aku tidak ingin seperti itu…

Izinkan aku untuk menjaga kesucian cinta ini.

Tapi, aku tak bisa berharap banyak, Karena kau adalah milik-Nya.

Begitu juga cinta ini yang datang karena-Nya.

Biarlah waktu yang menjawab semua.

Akankah kita akan bersatu kelak..

DAHSYATNYA SURAT AL-IKHLASH

sempatkanlah sebentar untuk membaca tulisan ini Rasulullah Muhammad SAW pada suatu ketika bersabda:

”Demi Allah yang jiwaku di tangan-Nya, sesungguhnya QUL HUWALLAHU AHAD
itu tertulis di sayap malaikat Jibraila.s,
ALLAHHUS SOMAD itu tertulis disayap malaikat Mikail a.s, LAMYALID WALAM YUULAD tertulis pada, sayap malaikat Izrail a.s, WALAM YAKULLAHU KUFUWAN AHAD tertulis pada sayap malaikat Israfil a.s.”.

Berkata Ibnu Abbas r.a. bahwa Rasulullah SAW telah bersabda:

Ketika saya (Rasulullah SAW) isra’ ke langit,
saya melihat Arasy di atas 360,000 pilar dan jarak jauh antara satu pilar ke satu pilar yang lain ialah 300,000 tahun perjalanan. Pada tiap-tiap pilar itu terdapat padang pasir yang jumlahnya 12,000 dan luasnya setiap satu padang itu seluas dari timur hingga ke barat.

Pada setiap padang itu terdapat 80,000 malaikat yang mana kesemuanya membaca surat Al-Ikhlas.

Setelah mereka selesai membaca surah tersebut maka berkata mereka:

”Wahai Tuhan kami, sesungguhnya pahala dari b…

INGATKAN 6 HAL INI :)

1.Jika engkau bertemu dgn seseorang, maka yakinilah bahwa dia lebih baik daripadamu, ucapkan dalam hatimu “ mungkin kedudukannya disisi Allah jauh lebih baik dan lebih mulia”

2.Jika bertemu anak kecil, maka ucapkan dalam hatimu “anak ini belum bermaksiat kepada Allah sedangkan diriku telah banyak bermaksiat kepadaNya. Tentu anak ini jauh lebih baik daripadaku”

3.Jika bertemu orang tua, maka ucapkan dalam hatimu “dia telah beribadah kepada Allah jauh lebih lama daripadaku, tentu dia lebih baik daripadaku”

4.Jika bertemu dengan seorang yang berilmu, maka ucapkan dalam hatimu “orang ini memperoleh karunia yg tidak aku peroleh, mencapai kedudukan yang tidak akan pernah kucapai, mengetahui apa yg tidak kuketahui dan dia mengamalkan ilmunya. Tentu dia lebih baik daripadaku”

5.Jika bertemu dengan seorang yg jahil, maka ucapkan dalam hatimu “ orang ini bermaksiat karena dia jahil (tidak mengetahui), sedangkan aku bermaksiat kepadaNya walhalsil aku mengetahui akibatnya. Aku tid…

KELUARGA KU CINTA HATI KU..

Well... Alhmdulillah ya Allah... baru aku sedar sebenarnya aku selalu lupa mengenangkan nikmat MU yang satu ini... iaitu kebahgiaan... :)
Sungguh disaat kawan2 aku mengatakan mereka mendapat kebahgiaan dengan berkapel... mencari pasangan luar.. bff.. or smthg like that.. aku tertanya2 dimana sumber kekuatan aku.. sedangkan aku tiada pasangan mesra.. tapi aku hanya ada ENGKAU dan keluarga ku... subhanaAllah inilah anugerah terindah buat ku.. hari ini.. ina dikejutkan dengan pelbagai masalah keluarga oleh sahabat2 ina.. sungguh simpati yang dapat ku gambarkan.. akan tetapi tiada daya mampu ku lakukan.. hanya kata2 semangat dan doa yang mampu ku hadiahkan... banyak anak2 sekarang yang mempunyai keluarga yang kacau bilau... pergaduhan.. ketidak fahaman.. sehingga slogan "rumah ku syurga ku" tidak dapat mereka rasakan.. dan inilah kelebihan ku... nikmat MU yang sangat indah.. aku mempunyai sebuah keluarga yang saling melengkapi.. sehingga sangat terasa bila ketiadaan salah seoran…

Mencari cinta

Allahuakhbar..
Mungkin terlintas di hati tajuk ini mengenai cinta insani..
Tapi sebenarnya untuk mu cinta ilahi.. Ina ingin kupaskan mengenai cinta Allah..
Entahlah sahabat.. pagi ni.. (02:47)
Tiba2 sangat tersentuh rasa hati..
Bila mna seusai berdoa kepadamu ya Rabb.. hati ini sayup mengenangkan kelayakkan diri ku mendapatkan cinta MU..
sungguh itulah seharusnya menjadi tujuan perjalan kita di dunia ini...
ALLAH..
bila ku dengar mengenai kehebatan  nikmat yg ENGKAU kurniakan kepada kekasih MU.. Baginda SAW..
Terdetik di hati ini..
'Siapa aku di sisimu ya Allah?'
'Bagaimana pandangan ENGKAU terhadap ku ya RAHMAN?'
Sangat gentar hati memikirkan darjat kita disisi Allah.. sungguh ramai para mujahid dan mujahidah yg telah dijanjikan syurga buat mereka. Sungguh ramai.. para sahabat baginda yg telah di janjikan syurga buat mereka.. sungguh ramai para wali Allah yg telah dijanjikan syurga buat mereka.. sungguh ramai para suami dan isteri yang bertakwa kpd MU yg telah En…

asalamualaikum ya sahabat!

ya Allah.. lamanya rasa x update blog ye dak? hee.. nakkata sibuk.. ngah mengangur ja pong.. huhu.. nak ambek mood tu lambat sikit kowt naa.. :)
btw update ni pon saja2 nak semnang santai jaaa :)

nak tulis tajuk apapun x tau ni...

just nk cerita tentang gari-hari ina.. kowt.. kang mesti melewaq ke lain ni..
ok.. so sekarang secara tak rasminya ina dah pon berumur 20 TAHUN.. :)
ya Allah hai,.. usia ni ada yg bergelar syahid... entah pa lah yang aku manfaatkan sepanjang nikmat usia yang engkau berikan ni...
hurm,. harap tahun ni buatkan ina semakin berani menempuh dugaan dan cabaran dunia yang semakin "kronik" ni.. seram jugakk.. :)
almaklumlahkita ni umat akhir zaman.. ya Allah besar cabarannya... mungkin umat2 terdahulu terpaksa memperjuangkan ISLAM untuk bertapak di muka bumi Allah... tapi berbeza dengan kita di akhir zaman ni.. iaitu kita kena MENGGEKALKAN kehidupan islam dalam masyarakat harini.. dan tulah JIHAD terbesar kita sekarang..in sya Allah sama2 ea.. :)
"ses…