Skip to main content

asalamualaikum :)

hai semua! akak2.. ibu2.. anak2.. abang2.. :P

ok tersangat bosan sekarang ni! Alhamdulillah.. bersyukur sangat dengan berita yang baru ina dapat sebentar tadi.. harap ada rezeki ina kt sana nanti.. ya ALLAH kalau itu yg terbaik untuk ku permudahkan lah.. AMIN.. :)

sungguh janji Allah itu pasti.. "dan pohonlah pertolongan dengan SABAR & SOLAT"

so lepas kita iktiar.. kita solat dan bersabar menunngu pertolongan daripada Allah.. :) pasti ada sesuatu untuk kita.. dan jika apa yang kita rancang tidak seperti itu yang terjadi.. yakinlah.. bahawa Allah sedang merencana sesuatu yang lebih baik dari itu..

 sekarang ni ina sangatlah bosan duduk kat umah.. sementara kawan2 and even my adik pn korja daa.. haha.. ina dh apply kerja.. and masih menunggu :)

in sya Allah..

sedar x sedar.. dah nk masuk bulan dua dah kn? cepatnyaaa....

result pun dh x lama dh nak keluar.. kita doa sama2 ea tawan2.. in sya Allah.. usaha dah.. so masa untuk tawakal..

ina nak sangat masuk U.. ina nak sangat.. sambung belajar... dan sebenarnya disebalik itu semua.. ada lagi impian yang lebih besar yang ina nak capai... tap x nak nk cakap kt sni.. dalam DOA Allah pasti mengerti.. :)


Comments

Popular posts from this blog

:) maaf kan ku

kadang aku terlalu menyembunyikan segala rasa sehingga sukar untuk yang penting mentafsirkannya.. itu bukan kerna aku pilih untuk jadi sebegitu.. itu kerna aku terlalu bergantung pada tuhan ku.. aku terlau asyik dalam mengadukan segala hal ku terhadapNYA yang aku merasa begitu lega melepaskan segala sesak di dada.. sehingga tidak perlu aku rasa untuk curahkan rasa ini pada yang lain. BENAR.. jika engkau punya tuhan mu.. maka kau akan punya segalanya... kadang aku leka dengan segala rasa.. aku mohon maaf andai "tidak menghargai" rasa mu.. namun aku masih belum pasti destinasi yang akan ku tuju nanti.. terlalu banyak yang berlegar di minda. terlalu banyak yang perlu ku galas beban di dunia untuk meraih keredhaan akhirat.. hingga kadang aku letih dan perlu untuk bersendiri.. kadang aku pilih untuk berdiam.. bukan kerna aku tidak peduli.. tetapi kerna aku perlu masa untuk diriku, dan aku beri masa untuk kamu mengerti salah dan betulkan tanggapan mu.. kerna aku telah banyak

~2018~

selamat tahun baru dunia :) x sedar cepat betul dah masuk tahun baru kan, sibuk dengan semester akhir di UUM, buatkan kami semua hanya fokus untuk kejar due date hantarkan semua tugasan sahaja, and the best things is kami semua sambut tahun baru sambil mengadap semua report yang bertimbun,. but alhamdulillah we still enjoyed it :p 2017 dan berlalu macamtu ja kan? and  sedar pon apa ek yang aku buat tahun lepas? terlalu sibuk dnegan tugas pelajar,. tapi mungkin tu lah yang menjadi keutamaan and i hope i already did it well.. in sya Allah.. moga hati dan mak ba puas hati.. aamiin..  so untuk tahun baru ni, ehh hello 2018!! apa "aZaM" baru awak ezrina? haha x yah nak beria sangat la letak azam itu ini, last2 jadi angan2 ja.. so letak azam yang memang awak akan usaha untuk work for it,. better simple tapi jalan, daripada nampak hebat tapi x buat kan? so azam untuk tahun 2018!! - saya nak minum air 2 litter sehari,. err mmg nampak mcm apa punya azam la deii.. tapi

"jangan sesekali kita berpesan kecuali kita sendiri mengamalkan ia"

Asalamualaikum ? hai lamanya rasa x berblog.. niat tu ada tapi selalu sangat terbantut.. kan best kalau boleh berblog tepi pantai kaa... baru feel skit rasanya nak mengarangkan.. ni pon nak mengarang punya nak cari mood siap buka insrument lagu hindustan lagi.. :P tapi x tau jugak sebenaqnya nak merapu apa.. Alhamdulillah dah berlalu Ramadhan dan syawal.. kini masuk bulan baru untuk kita cari keberkatan dalam mengisi hari-hari yang Allah masih pinjamkan untuk menentukan sama ada ke neraka atau syurga tempat yang akan di letakkan kita selayaknya amal yang telah kita usahakan.. suka rasanya melihat insan-insan dengan wajah yang penuh dengan keimanan. kesan nasihat mereka sering menyentuh kalbu yang mendengar walaupun dengan menggunakan ayat yang sangat ringkas dan bersahaja kerana kata-kata ikhlas itu keluar dari mulut YANG MENGAMALKANNYA. "jangan sesekali kita berpesan kecuali kita sendiri mengamalkan ia" orang yang berpesan dan mengamalkan perbuatan yang di pesan kesa