Skip to main content

KELUARGA KU CINTA HATI KU..

Well... Alhmdulillah ya Allah... baru aku sedar sebenarnya aku selalu lupa mengenangkan nikmat MU yang satu ini... iaitu kebahgiaan... :)
Sungguh disaat kawan2 aku mengatakan mereka mendapat kebahgiaan dengan berkapel... mencari pasangan luar.. bff.. or smthg like that.. aku tertanya2 dimana sumber kekuatan aku.. sedangkan aku tiada pasangan mesra.. tapi aku hanya ada ENGKAU dan keluarga ku... subhanaAllah inilah anugerah terindah buat ku.. hari ini.. ina dikejutkan dengan pelbagai masalah keluarga oleh sahabat2 ina.. sungguh simpati yang dapat ku gambarkan.. akan tetapi tiada daya mampu ku lakukan.. hanya kata2 semangat dan doa yang mampu ku hadiahkan... banyak anak2 sekarang yang mempunyai keluarga yang kacau bilau... pergaduhan.. ketidak fahaman.. sehingga slogan "rumah ku syurga ku" tidak dapat mereka rasakan.. dan inilah kelebihan ku... nikmat MU yang sangat indah.. aku mempunyai sebuah keluarga yang saling melengkapi.. sehingga sangat terasa bila ketiadaan salah seorang dari kami... ea... ina dibesarkan dengan penuh kasih sayang dan didikkan ikhlas dari kedua mak dan ba.. sungguh mereka anugerah terindah... sayang nya aku pada keluarga ini hanya Allah yang tahu.. aku selalu ingat kata ibu ku.. "mak x mampu nak bagi kekayaan dan kemewahan.. mak hanya ada hampa bertiga dan kasih sayang mak yang mampu mak berikan.." ya Allah... dia lah insan mulia... yang jarang aku lafazakan kata cinta padanya.. hanya dengan doa KAU mengetahui betapa aku mencintai ibu ku... makbulkan segala doanya ya Allah.. tempatkanlah DIA di makan yang terpuji... moga di syurga tempat kami bertemu kembali...
Ba... ;)
Dialah teman.. kekasih hati... pengawal peribadi.. dan king dalam hati ina.. walau siapa pun  x akan dapat gantikan tempat ba dalam hati.. seorang yang x selalu lauhkan isi hati.. simpan segala perit hidup dalam diri... hanya senyuman dan tawa yang sentiasa hadir bila bersama kami... ba lah sumber kekuatan kami sekeluarga..
Ya Allah.. percayalah bahawa ba ku telah berjaya membimbing kami ke jalan yang engkau redhai.. sekiranya masih ada kekurangan itu datangnya dari kelemahan kami sendiri... maka janganlah engkau wahai Tuhan ku.. mengazabkan ba dengan kesalah kami sendiri.. sedangkan aku sanggup korbankan segala ganjaran demi melihat ba ku melangkah ke syurga MU tempat yang terpuji... amin...
Ea.. penyeri dan pelengkap keluarga ini.. nana..ina.. dan meana.. indah.. ;)
Kami sangat rapat dan cukup erat... sangat faham antara satu sama lain.. tak ada rahsia.. and ea.. semua prmpuan.. so kami pengusti yang hebat! Huhu.. ramai anak2 skang yang x rapat dengan adik beradik mereka.. kenapa? Jika dlu x rapat knp skang pn masih berjauhan? Sungguh kita diciptakan krana memerlukan antara satu sama lain.. knp pilih jurang antara perhubungan? Indah bila saling memerlukan ;)
Bila saling menengur.. memperbaiki.. bermUhasabah.. nak berubah bersama... susah snang sekali.. inilah kehidupan! Agar bila mati nanti... di hati masing2 masih hidup dan yakin akan dipertemukan nanti... :')
Mungkin aku yang akan menghadap MU trlebih dahulu daripada mereka.. aku harap ya Allah... keluarga ini akan dipertemukan di syurga nanti.. moga kami masing2 melengkapi di sana nanti.. moga perpisahan didunia ini hanya sementara.. kuatkan kami dengan keimanan.. agar ukhwah ini terjalin dengan penuh keberkatan dari MU...
benar ya Allah.. kami tidak sekaya hamba2 mu yang lain.. tidak seramai ahli2 keluarga yang lain... tapi dengan ada nya mereka.. merekalah kekayaan aku ya Allah... merekalah kekuatan aku ya Allah..
Aku bersyukur.. engkau gantikan kekayaan itu dgn kebahgiaan... kerna ramai keluarga yang kaya tp miskin dengan kasih syg... ramai mereka lupa mereka saling memerlukan kerana merasa harta segala2nya... ramai mereka berpecah belah dan bermusuhan kerana ujian kekayaan yang engkau berikan... sedangkan engkau telah pelihara kami dari semua itu... sesungguhnya kehidupan sederhana ini lah yang mengajar aku mengenal erti dunia... dan menuntut aku mengejar akhirat... terima kasih wahai KEKASIH YA RABB...
sempurnalah hidup seorang insan bila mana sentiasa berada bawah rahmat dan keredhaan MU..
harapan ku... agar insan2 lain yang akan hadir dalam keluarga ini.. yang in sya Allah akan berkahwin dengan kami.. juga mengahwini keluarga ini.. dan masing2 bersatu demi menuju pintu SYURGAWI... in sya Allah...

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

:) maaf kan ku

kadang aku terlalu menyembunyikan segala rasa sehingga sukar untuk yang penting mentafsirkannya.. itu bukan kerna aku pilih untuk jadi sebegitu.. itu kerna aku terlalu bergantung pada tuhan ku.. aku terlau asyik dalam mengadukan segala hal ku terhadapNYA yang aku merasa begitu lega melepaskan segala sesak di dada.. sehingga tidak perlu aku rasa untuk curahkan rasa ini pada yang lain. BENAR.. jika engkau punya tuhan mu.. maka kau akan punya segalanya... kadang aku leka dengan segala rasa.. aku mohon maaf andai "tidak menghargai" rasa mu.. namun aku masih belum pasti destinasi yang akan ku tuju nanti.. terlalu banyak yang berlegar di minda. terlalu banyak yang perlu ku galas beban di dunia untuk meraih keredhaan akhirat.. hingga kadang aku letih dan perlu untuk bersendiri.. kadang aku pilih untuk berdiam.. bukan kerna aku tidak peduli.. tetapi kerna aku perlu masa untuk diriku, dan aku beri masa untuk kamu mengerti salah dan betulkan tanggapan mu.. kerna aku telah banyak

~2018~

selamat tahun baru dunia :) x sedar cepat betul dah masuk tahun baru kan, sibuk dengan semester akhir di UUM, buatkan kami semua hanya fokus untuk kejar due date hantarkan semua tugasan sahaja, and the best things is kami semua sambut tahun baru sambil mengadap semua report yang bertimbun,. but alhamdulillah we still enjoyed it :p 2017 dan berlalu macamtu ja kan? and  sedar pon apa ek yang aku buat tahun lepas? terlalu sibuk dnegan tugas pelajar,. tapi mungkin tu lah yang menjadi keutamaan and i hope i already did it well.. in sya Allah.. moga hati dan mak ba puas hati.. aamiin..  so untuk tahun baru ni, ehh hello 2018!! apa "aZaM" baru awak ezrina? haha x yah nak beria sangat la letak azam itu ini, last2 jadi angan2 ja.. so letak azam yang memang awak akan usaha untuk work for it,. better simple tapi jalan, daripada nampak hebat tapi x buat kan? so azam untuk tahun 2018!! - saya nak minum air 2 litter sehari,. err mmg nampak mcm apa punya azam la deii.. tapi

"jangan sesekali kita berpesan kecuali kita sendiri mengamalkan ia"

Asalamualaikum ? hai lamanya rasa x berblog.. niat tu ada tapi selalu sangat terbantut.. kan best kalau boleh berblog tepi pantai kaa... baru feel skit rasanya nak mengarangkan.. ni pon nak mengarang punya nak cari mood siap buka insrument lagu hindustan lagi.. :P tapi x tau jugak sebenaqnya nak merapu apa.. Alhamdulillah dah berlalu Ramadhan dan syawal.. kini masuk bulan baru untuk kita cari keberkatan dalam mengisi hari-hari yang Allah masih pinjamkan untuk menentukan sama ada ke neraka atau syurga tempat yang akan di letakkan kita selayaknya amal yang telah kita usahakan.. suka rasanya melihat insan-insan dengan wajah yang penuh dengan keimanan. kesan nasihat mereka sering menyentuh kalbu yang mendengar walaupun dengan menggunakan ayat yang sangat ringkas dan bersahaja kerana kata-kata ikhlas itu keluar dari mulut YANG MENGAMALKANNYA. "jangan sesekali kita berpesan kecuali kita sendiri mengamalkan ia" orang yang berpesan dan mengamalkan perbuatan yang di pesan kesa