Skip to main content

cerita hari ini!

asalamualaikum! :)
setalah sekian lama x pergi sk,. harini hari SELASA ina pun bagun lagi dengan azam yg tingi
yes! i will go to school today!
siap2,. jam menunjukkan pukul 6.50am and ina pn text alia swoh turun and kami mula gerak ke s.
perjalanan lancar je... sampai kt tmpt parking keta ada la dekat 6 biji keta form6 yg dh park kt situ...
then kami pun jalan la msuk sekolah.. waktu tu lonceng x bunyi lagi..
elok2 sampai kt perhimpunan,. OMG!  x dak sape ok! *over la pulak,. ada la 4/5 org ja!
yg ina nmpk pie,diha, najaril,. tu ja ok!
then kami terbenti kt situ.. and tnya depa dari jauh,. mana yg lain?
then depa pn jawap.. x dak,.. yg nyh ja yg mai...
hahaha
dalam fikiran,. "x leyh jadi nyh.. boring ok! nk wat apa smapi pkul 2 t? -_-" "
so... aq tngok alia,. alia tngok aq,.. hahahaha

dengan seselamber badaknya,.patah balik sekerat jalan nk kuar dr sk,. terserempak dgn sorang kwn kelas jugak,. x penah bercakap pn sblum nyh haha VANIT (siam) "arkk ada org lgi kt perhimpunan?" aq dgn al;ia serantak jwp.. "skit ja ada! " and then vanit tnya,. "ampa nk p mna?"
kmi jawap "balik!" hahaha vanit yg x penah bercakap tu pn gelak.. hehe
bila sampai kt depan pagar sk,. parkguard yg sngt berdedikasi menjalankan tangungjawapnya,. pon tnya,."nk pergi mna?"
aq yg jalan depan dri alia,. "nk ambek brang kt keta" and aq berjalan dgn selember nya... alia just follow jaa.. hahaha
sepanjang kmi jalan tu alia toleh2 belakang parkguard tu dr jauh dok perati kmi dh,. hahaha
and ina leyh ckp "relax arkkk"
pas tu masuk keta,. dok lepak jap,.. so mcm dalam zon selamat jaaa... then start keta! yeah... pusing keta sbb x nk parkguard perasan,. pdahal situ one way! jenuh kena hon!
lepas tu bila keta bergerak dpn parkguard india tu.. muka tngok tegak je kt depan.. hahaha alia sekodeng2 pakguard tu tngok dy still dpn pagar and ngah pegang hp,. call awek dy ngadu kowt,. hehe

then sepanajng perjalan balik tu,. ada 2 org pak polisi follow kami,.pdahal jalan kami sehala,.. dh la kmi pkai bju sk,. hahaha bila dh salah tu otomatik takut! bila lampu merah polis tu benti sblah keta jaaa... siap pakat dgn alia "kalu dy tnya kita nk p mna? kata aq nk hantaq ag p hospital tiba2 tarik sawan k!"
alia tngok aq yg srius nyh dgn muka " -_-" " hehe
 so elok sampai kt umah... naik ats salin bju,. g lepak NORDIN! makan nasi lemak ayam! :)
kesudahan yg mengagumkan kn,..

tapi kesimpulannya.... errkkk esok mcm na nak mengadap parkguard tu haa??
mesti dy tercabar and ase loser kn kena prenggg dgn perempuan hehe..
hope esok dy cerit berit x mai sk,... hurmmmm...

~and jebon punya bdak kelas!!! bkn nk bgtau kt ratu ponteng nyh yg ampa x mai harini! eee!!! 

Comments

Popular posts from this blog

:) maaf kan ku

kadang aku terlalu menyembunyikan segala rasa sehingga sukar untuk yang penting mentafsirkannya.. itu bukan kerna aku pilih untuk jadi sebegitu.. itu kerna aku terlalu bergantung pada tuhan ku.. aku terlau asyik dalam mengadukan segala hal ku terhadapNYA yang aku merasa begitu lega melepaskan segala sesak di dada.. sehingga tidak perlu aku rasa untuk curahkan rasa ini pada yang lain. BENAR.. jika engkau punya tuhan mu.. maka kau akan punya segalanya... kadang aku leka dengan segala rasa.. aku mohon maaf andai "tidak menghargai" rasa mu.. namun aku masih belum pasti destinasi yang akan ku tuju nanti.. terlalu banyak yang berlegar di minda. terlalu banyak yang perlu ku galas beban di dunia untuk meraih keredhaan akhirat.. hingga kadang aku letih dan perlu untuk bersendiri.. kadang aku pilih untuk berdiam.. bukan kerna aku tidak peduli.. tetapi kerna aku perlu masa untuk diriku, dan aku beri masa untuk kamu mengerti salah dan betulkan tanggapan mu.. kerna aku telah banyak

Tercemar berjuta kenangan hanya kerna satu kesalahan..

tercemar berjuta kenangan  hanya kerna satu kesalahan.. saudara,  jika kita sedar bahawa kebahagiaan dan kesakitan yang pernah atau sedang kau rasa itu adalah atas kehendak tuhan mu.. maka engkau tidak akan mudah menghukum seperti ini.. saudara.. jika kau faham dan yakin dengan takdir yang telah Allah catatkan.. masa yang kau ambil untuk memaafkan akan lebih singkat.. dendam yang kau bawa lama itu akan makin luntur... amarah yang kau gengam itu akan makin padam.. yakin lah... kau akan dan pasti akan perolehi ketenangan yang lebih damai.. malah kau akan lebih dikagumi oleh yang menyakiti mu.. kerna kekuatan yang kau mampu pikul adalah lebih besar.. jika Allah berkata bahawa  "Aku tidak menguji hamba ku diluar kemampuannya" maka apa lagi yang kau ragukan tentang kemampuan mu.. adakah janji Allah itu, masih belum cukup untuk membuatkan kau yakin? maka dengan siapa bisa kau sandarkan rasa keyakinan yang tinggi melebihi Rabb mu?

~2018~

selamat tahun baru dunia :) x sedar cepat betul dah masuk tahun baru kan, sibuk dengan semester akhir di UUM, buatkan kami semua hanya fokus untuk kejar due date hantarkan semua tugasan sahaja, and the best things is kami semua sambut tahun baru sambil mengadap semua report yang bertimbun,. but alhamdulillah we still enjoyed it :p 2017 dan berlalu macamtu ja kan? and  sedar pon apa ek yang aku buat tahun lepas? terlalu sibuk dnegan tugas pelajar,. tapi mungkin tu lah yang menjadi keutamaan and i hope i already did it well.. in sya Allah.. moga hati dan mak ba puas hati.. aamiin..  so untuk tahun baru ni, ehh hello 2018!! apa "aZaM" baru awak ezrina? haha x yah nak beria sangat la letak azam itu ini, last2 jadi angan2 ja.. so letak azam yang memang awak akan usaha untuk work for it,. better simple tapi jalan, daripada nampak hebat tapi x buat kan? so azam untuk tahun 2018!! - saya nak minum air 2 litter sehari,. err mmg nampak mcm apa punya azam la deii.. tapi