Skip to main content

M.E.R.E.K.A

asalamualaikum !
heeee... xtau nak mula mcmna.. sebenarnya aku memang niat nak tulis blog pasai MALAUN ni dah lama dah.. tapi masa x mengizinkan sebab aku memang niat nak tulis tu spesifik pada setiap sorg yang ada dalam geng "malaun sintok" 
TAPI
untuk kali ni aku nak fokus tentang kejadian baru-baru ni yang mungkin lawak kalau orang lain dengar.. pengalaman aku yang "kena cabut kuku" sebab "terkepit pintu"
x yah gelak k! sakit gilaaa ya Allah... 

and dari sakit tu aku belajar banyak benda.. serius... BANYAK :)
and salah satunya about F.R.I.E.N.D S.H.I.P

OKAY! KITA MULA!
BISMILLAH..

ini lah SAHABAT SAYA di UUM yang paling terbaik in sya Allah..

nak mula dari sapa dulu ek?
okay ina cita skit apa yang jadi dekat ina k..
mula jari ina terkepit pintu kereta and mmg sakit sangat-sangat.. and kena cabut kuku.. and depa ni ada sepanjang proses jari tu nak makin okay and depalah yang banyak tlong sebab pergerakkan ina sangat terbatas..
semua benda banyak yang x boleh nak buat sendiri..
nak makan kena mintak tolong orang carik2 isi ayam ka ikan ka..
and yang selalu tolong ina untuk nk mudahkan ina makan is YUSRINA AMIRA! sebab dia ni memang peneman makan ceq yang paling setia... pastu dia gadoh "ina x gemuk, yus yang dok gemuk!" hahaahah gadoh2 pon telan juga...
tq so much yus tolong ina banyak sepanjang jari ina masalah.. yus bukan ja tolong ina waktu nak makan.. dia teman ina nak p cuci luka dekat PKU (Pusat Kesihatan Pelajar)
kami naik bas p cuci luka then balik..
pastu setiap pagi nak p kelas and p exam yus yang akan tolong ikat rambut ina.. sebab ina x boleh nk ikat rambut sendiri jari mmg x kuat and sakit.. luka pulak berbalut lagi waktu tu.. so yus macam siapkan anak dia waktu pagi sebab kena sikat rambut ina and ikat.. :)
and tq tengah2 malam buta teman ina p hospital Jitra sampai pkul 2 pagi... sampai tertidur dalam kereta.. 

next! FARAH LIANA
farah tq so much teman ina yang x reti bawak moto ni.. farah lah yang bawak ina nk settle pemohonan jawap exam bertaip di HEA.. kami merempit p HEA untuk hantar surat pemohonan untuk mintak nak jawap exam bertaip sbb ina x boleh nk tulis waktu tu and exam semua perlu tulis esei yang sangat panjang.. and farah tlong ina angkt barang yang berat.. i will alwys remember tht !
and dia juga la yang nanti pot pet2 x leyh makan tu x leyh makan ni sbb luka x kering lagi.. dah mcm berpantang dah... hahaha

next! ANISAH RUSLI!
hai jebon! minah ni lagi lah annoying! tq so muchhh sbb teman ejina p hospital tengah pagi buta, tanya mama dia mcmna kalau kuku jd mcmtu nak buat apa? siap tnya cousin dia lagi sakit tak kalau cabut? hahaha.. siap call kawan kami yang pernah sakit kuku juga tanya nk kena buat apa.. 
and up kami kena p hospital sbb nk check..
and aku ingt lagi waktu aq demam teruk and astma tu,. and waktu semua trun pasang khemah untuk fmly day perkap, aku degil juga nk p walaupun x sihat.. and tiba2 hujan trun lebat sangat.. tapi semua kawan-kawan kami redah ja hujan untuk pasang khemah. and i'm so touching tngok benda tu.. and aku pn gagah lah bagun juga untuk  tolong sbb x sampai hati nak duk saja.. then semua orang halau aku masuk khemah and one of them is YOU.. and ampa langsung x bgi aku buat apa pon!
pastu waktu nk practice perbarisan, aku g pelan2 pujuk ag.. sbb antara semua yang paling keras kepala  kn bg is ag.. so aku ingt pujuk ag aku boleh la join.. tapi hampehhhh "x pyah ina ag dok ja, nanti lagi teruk!" -.-"

RASYID! 
mamat ni mmg sweet dengan semua orang.. walaupun perangai menyakitkan hati!
dia lah yang tengah malam drive bawak ina p hospital Jitra tnggu sampai ke pkul 2 pagi... and waktu tengah tunggu tu ina dah mmg x tahan sangat sakit.. dia p masuk wad kecemasan and jumpa DR mintak ubat tahan sakit and ambek air dalam cup untuk ina makan ubat..
pastu dia lah yg drive balik.. 
bila dia tau ina exam di HEA and mmg x dak bas yang akan lalu situ, Rasyid siap suruh ina ambek keta dia and drive p exam setiap hari.. padahal dia sngt syg keta dia and bukan snang nk bg "bibah" dia tu org lain bawak.. tapi mcm ina ckp la luar ja nampk mcm penyamun dia ni.. hati baikk hahaha

DIYANA RAHIM!
dia ni sejenis campak lah kt mana pon dia ni jenis yang akan serikan keadaan.. perangai gila dia yang annoying dan dia mmg bangga dengan peragai gila dia tu hahaha
tapi bila stress dia lah org yang paling x pndai cover kalau dia stress.. boleh nampak muka dia monyokkk sebatu..
tpi dalam ganas2 dia ni.. waktu aku demam tu dia beli kan aku "cool fever" .. masuk2 keta dia bgi kt aku "nah ejina hadiah!" 
haha sweet jaa.. and dia juga lah yang gagah ajar ina cara nk tulis guna jari yang lain..
kami siap practice sama-sama macamna nak tulis.. and depa pon tulis ikut cara baru hahaha.. ina simpan lagi kertas2 yang ina tulis waktu jari sakit tu.. mmg huduh gila.. dah la kalau x sakit pn dah huduh dah 


banyak benda yang boleh nak berceloteh pasai depa ni.. tapi tunggu final semester 7 ni lah..  baru syahdu sikit maaaa... 
BTW tq ya Allah for all of this,..
<3

with love ~eana~




Comments

Popular posts from this blog

:) maaf kan ku

kadang aku terlalu menyembunyikan segala rasa sehingga sukar untuk yang penting mentafsirkannya.. itu bukan kerna aku pilih untuk jadi sebegitu.. itu kerna aku terlalu bergantung pada tuhan ku.. aku terlau asyik dalam mengadukan segala hal ku terhadapNYA yang aku merasa begitu lega melepaskan segala sesak di dada.. sehingga tidak perlu aku rasa untuk curahkan rasa ini pada yang lain. BENAR.. jika engkau punya tuhan mu.. maka kau akan punya segalanya... kadang aku leka dengan segala rasa.. aku mohon maaf andai "tidak menghargai" rasa mu.. namun aku masih belum pasti destinasi yang akan ku tuju nanti.. terlalu banyak yang berlegar di minda. terlalu banyak yang perlu ku galas beban di dunia untuk meraih keredhaan akhirat.. hingga kadang aku letih dan perlu untuk bersendiri.. kadang aku pilih untuk berdiam.. bukan kerna aku tidak peduli.. tetapi kerna aku perlu masa untuk diriku, dan aku beri masa untuk kamu mengerti salah dan betulkan tanggapan mu.. kerna aku telah banyak

~2018~

selamat tahun baru dunia :) x sedar cepat betul dah masuk tahun baru kan, sibuk dengan semester akhir di UUM, buatkan kami semua hanya fokus untuk kejar due date hantarkan semua tugasan sahaja, and the best things is kami semua sambut tahun baru sambil mengadap semua report yang bertimbun,. but alhamdulillah we still enjoyed it :p 2017 dan berlalu macamtu ja kan? and  sedar pon apa ek yang aku buat tahun lepas? terlalu sibuk dnegan tugas pelajar,. tapi mungkin tu lah yang menjadi keutamaan and i hope i already did it well.. in sya Allah.. moga hati dan mak ba puas hati.. aamiin..  so untuk tahun baru ni, ehh hello 2018!! apa "aZaM" baru awak ezrina? haha x yah nak beria sangat la letak azam itu ini, last2 jadi angan2 ja.. so letak azam yang memang awak akan usaha untuk work for it,. better simple tapi jalan, daripada nampak hebat tapi x buat kan? so azam untuk tahun 2018!! - saya nak minum air 2 litter sehari,. err mmg nampak mcm apa punya azam la deii.. tapi

HIJRAH! LAKUKAN PERUBAHAN DEMI ALLAH! DEMI MENCARI KEBERKATAN DAN KEREDHAAN KEKASIH KITA YANG HAKIKI...!!

Berubah, ia memerlukan tekad dan keazaman yang benar-benar menggugah jiwa. Tetap teguh walau sekuat mana pun badai yang melanda. Picture By Pengiran92 Of LangitIlahi Berubah, kenapa terlalu sukar? Kekadang itulah persoalan yang bermain-main difikiran dan minda kita. Ia bagaikan sesuatu yang menggugah dan mengganggu perasaan semua insan. Kenapa semua insan? Kerana, perubahan itu suatu fitrah. Semua manusia yang normal akan lalui, tempuhi dan alami sebarang perubahan dalam kehidupan mereka. Sama ada dengan kehendak diri sendiri atau mereka terpaksa melalui atas faktor-faktor tertentu. Saya selalu mengulangi kata-kata ini apabila ditanyakan tentang perubahan : “ Sesiapa yang berubah kerana TERPAKSA dia sebenarnya adalah MANGSA, dan sesiapa yang berubah kepada Allah SWT kerana kesedaran yang JELAS dan NYATA, pasti ia akan BAHAGIA.” Ya. Amat terseksa jiwa jika terpaksa melalui perubahan kerana terpaksa. Namun, perasaan bahagia akan menyimbah seluruh relung rasa a